Η πρόταση Βερέμη και των Πρυτάνεων, για το πολύπαθο Λύκειο. Η εκπαίδευση ερήμην της παιδείας;



Παρέδωσε χθές στον ΥΠΕΠΘ την ολοκληρωμένη πρόταση του ΕΣΥΠ ο κ. Βερέμης.
Τα βασικά στοιχεία της πρότασής του είναι αυτά που λίγο πολύ ξέραμε.

Συγκεκριμένα η επιτροπή προτείνει:
1) Μείωση των διδασκόμενων μαθημάτων σε 7, από 14 που είναι σήμερα, μείωση της δουλειάς στο σπίτι και η αντικατάστασή της από εργασίες στο σχολείο και καθιέρωση των «διδακτικών δίωρων», διάρκειας 80 λεπτών με ένα 10λεπτο διάλειμμα. Η μείωση των μαθημάτων θα ισχύει και στις 3 τάξεις του Λυκείου (4 υποχρεωτικά και τα υπόλοιπα θα τα επιλέγουν οι μαθητές από έναν κατάλογο).... 

2) Το Λύκειο χωρίζεται σε δύο ζώνες, η μία απευθύνεται στους μαθητές που δεν ενδιαφέρονται να συνεχίσουν σε ΑΕΙ, ΤΕΙ και θέλουν μόνο απολυτήριο και η άλλη στους υποψηφίους για την ανώτατη εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα της πρώτης ζώνης θα αποτελείται από τέσσερα 80λεπτα «διδακτικά δίωρα», (δηλαδή το σχολείο θα τελειώνει περίπου στις 1.30 το μεσημέρι). Όσοι θα επιλέξουν τη δεύερη ζώνη για το προπαρασκευαστικό πρόγραμμα της Β’ και Γ’ Λυκείου, θα παρακολουθούν δύο επιπλέον 80λεπτα αμέσως μετά το πέρας του κανονικού προγράμματος (δηλαδή θα φεύγουν περίπου στις 4 το απόγευμα).

3) Για την Α’ Λυκείου η πρόταση Βερέμη δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών.

4) Από τη Β’ Λυκείου γίνεται χωρισμός του προγράμματος σε δύο κατευθύνσεις (θεωρητική και θετική), με διαφορετικά υποχρεωτικά μαθήματα ανά κατεύθυνση. Το μάθημα Δεξιότητας Γλώσσας-Λογοτεχνίας θα είναι το μόνο υποχρεωτικό μάθημα και για τις δύο κατευθύνσεις.

5) Ο καθορισμός της ύλης των μαθημάτων όλων των τάξεων του Λυκείου θα πρέπει να γίνει με τη συμμετοχή και των ΑΕΙ.

6) Θα υπάρχουν πολλά βιβλία σε κάθε μάθημα (τα οποία θα έχουν εγκριθεί απο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) και κάθε Σχολείο θα επιλέγει ποιο βιβλίο θα χρησιμοποιήσει σε κάθε μάθημα. Η προμήθεια από τους μαθητές θα γίνεται με ισόποσα κουπόνια που θα προμηθεύει η Πολιτεία.

7) Οι εξετάσεις για την απόκτηση του απολυτηρίου Λυκείου θα είναι ενδοσχολικές. Εναλλακτικά, οι εξετάσεις αυτές θα μπορούσαν να γίνουν σε επίπεδο περιφέρειας με κοινά θέματα.

8) Ο βαθμός του κάθε μαθήματος θα προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη και τον προφορικό βαθμό του κάθε μαθητή.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ

Μέσα στις επόμενες μέρες(πιθανών στη συνάντηση που ορίστηκε για τις 25 Φεβρουαρίου) οι Πρυτάνεις των ελληνικών Πανεπιστημιων πρόκειται να ολοκληρώσουν τη διαμόρφωση της συγκεκριμένης πρότασης για το εξεταστικό σύστημα. Την πρόταση αυτή θα ανακοινώσουν στους εκπροσώπους του υπουργείου Παιδείας στις 6 και 7 Μαρτίου στη Σύνοδο Πρυτάνεων που θα γίνει στο Καρπενήσι.

Βασική διαπίστωσή της συνόδου των Πρυτάνων, αναμένεται πως θα είναι το γεγονός ότι τα ΑΕΙ δεν μπορούν σήμερα να εξυπηρετήσουν μεγάλο αριθμό φοιτητών με τις υποδομές που έχουν. Επίσης οι πρυτάνεις απορρίπτουν τόσο την ελεύθερη εισαγωγή στα Πανεπιστήμια όσο και την καθιέρωση προπαρασκευαστικού έτους. Προτείνουν την αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και τη διενέργεια εισαγωγικών εξετάσεων σε κεντρικό επίπεδο με ευθύνη του ΥΠΕΠΘ, κατά προτίμηση τον Ιούλιο. Στις προτάσεις των πρυτάνεων περιλαμβάνεται επίσης η εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές και όχι σε τμήματα και ο δραστικός περιορισμός των επιλογών που θα έχει κάθε υποψήφιος και η εισαγωγή ενός είδους "προπαρασκευαστικού έτους"...


Ειδικότερα, οι πρυτάνεις εισηγούνται να δίνουν οι υποψήφιοι -μετά την αποφοίτησή τους από το Λύκειο- εξετάσεις σε 4 ή 5 μαθήματα, να εισάγονται σε σχολές, Ιατρικές, Νομικές, Φυσικομαθηματικές, Οικονομικές, Γεωπονικές κ.ο.κ. και βάσει των επιδόσεων του α΄ έτους να γίνεται ο διαχωρισμός τους σε τμήματα. Να ακολουθούν, δηλαδή, την Κτηνιατρική, την Οδοντιατρική, το Πολιτικό της Νομικής, το Φυσικό, το Χημικό κ.λ.π., ανάλογα με τη σχολή στην οποία έχουν εισαχθεί. Με το εν λόγω σύστημα, οι δηλώσεις με τις προτιμήσεις των υποψηφίων θα γίνονται πριν από τις εξετάσεις και θα είναι αυστηρά περιορισμένος ο αριθμός των επιλογών. Τα Πανεπιστήμια θα έχουν ενισχυμένο ρόλο στη διενέργεια των εξετάσεων, οι οποίες πάντως θα γίνονται σε κεντρικό επίπεδο, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας όπως συμβαίνει και σήμερα. Η ύλη των εξετάσεων θα διευρυνθεί και θα περιλαμβάνει τα διδασκόμενα και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Ο διαχωρισμός σε τμήματα μετά το τέλος του α΄ έτους θα έχει διπλό όφελος: από τη μια, θα είναι πιο ώριμος ο φοιτητής για να επιλέξει τον ακριβή τομέα τον οποίο επιθυμεί να ακολουθήσει και από την άλλη, δεν θα επαναπαύεται μόλις εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο, δεν θα εφησυχάζει όπως συχνά συμβαίνει σήμερα αλλά θα βρίσκεται σε εγρήγορση, καθώς θα γνωρίζει πως ο αγώνας για την κατάκτηση μιας καλής θέσης συνεχίζεται.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυκλοφορεί ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ ο κουτσοφλέβαρος...

Κυκλοφορεί ο Χριστουγενιάτικος ΚΑΤΟΙΚΟΣ!

Κυκλοφορεί ηλεκτρονικά ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ Νοεμβρίου!