Θεσσαλονίκη: «Σαφάρι» για μια θέση πάρκινγκ!



Απέραντη... ζούγκλα θυμίζει η Θεσσαλονίκη, όπου τα αυτοκίνητα στοιβάζονται μέσα στους στενούς δρόμους, ενώ τις περισσότερες ώρες της μέρας οι ταχύτητές τους κινούνται σε μονοψήφιους αριθμούς.
Και δεν είναι μόνο το μποτιλιάρισμα το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι Θεσσαλονικείς, καθώς και η εξεύρεση μιας θέσης στάθμευσης αποτελεί... μόνιμο βραχνά.
Τι φταίει, όμως, για την κατάσταση αυτήν; Τα αίτια, λοιπόν, σύμφωνα με τους επιστήμονες του ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ), είναι τα εξής: 1) Η συσσώρευση πόλων έλξης υπηρεσιών και εργασίας στο κέντρο της πόλης, παρά τη μετακίνηση του πληθυσμού προς τα προάστια. 2) Το ανεπαρκές και μη ελκυστικό σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών για τις ώρες αιχμής. 3) Οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή στρατηγικών και μέτρων που έχουν από καιρό μελετηθεί για την πόλη. 4) Η έλλειψη ολοκληρωμένου κέντρου παρακολούθησης και διαχείρισης της κυκλοφορίας. 5) Η καθυστέρηση στην εφαρμογή μέτρων προώθησης των φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορικών μέσων και στη δημιουργία σχετικών υπηρεσιών αστικής κινητικότητας. 6) Ο πολύ μικρός αριθμός πληρότητας στα ΙΧ.
Τι πρέπει να γίνει
Το ΙΜΕΤ και οι επιστήμονές του, ωστόσο, δεν αρκούνται στις διαπιστώσεις, καθώς προτείνουν και λύσεις. Ετσι, αναφέρουν ότι πρέπει να αυξηθεί η κυκλοφοριακή ικανότητα του οδικού δικτύου, κάτι το οποίο μπορεί να επιτευχθεί μέσω της βελτίωσης διαχείρισής του, με τη δημιουργία ενός κέντρου διαχείρισης της κυκλοφορίας, στο οποίο θα ενταχθούν όλες οι υφιστάμενες υποδομές παρακολούθησης και σηματοδότησης.
Οι επιστήμονες επισημαίνουν, επίσης, την ανάγκη μείωσης της χρήσης των ΙΧ και, κατ' επέκταση των περιβαλλοντικών ρύπων, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσω της καλύτερης ενημέρωσης των μετακινουμένων και της προώθησης φιλικών προς το περιβάλλον μέσων.
Οι ίδιοι θεωρούν επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας χώρων στάθμευσης εκτός του συμφορημένου κέντρου, πιστεύουν ότι πρέπει να συσταθεί παρατηρητήριο αστικών και υπεραστικών μεταφορών (θα παρακολουθεί τους δείκτες λειτουργίας του δικτύου και θα εντοπίζει τα κυριότερα προβλήματα, προχωρώντας σε συγκρίσεις με αντίστοιχα στοιχεία ευρωπαϊκών πόλεων).
Τέλος, το μέτρο της μετεπιβίβασης και η αποκέντρωση των τερματικών σταθμών είναι, σύμφωνα πάντα με τους επιστήμονες, εκ των ων ουκ άνευ.
Τα στοιχεία για το κυκλοφοριακό, τη στάθμευση και το περιβάλλον προέρχονται από μελέτες που έκανε το ΙΜΕΤ, το οποίο σήμερα γιορτάζει την επέτειο της 10ετούς λειτουργίας του και εγκαινιάζει το νέο του κτίριο, στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στη Θεσσαλονίκη.



Θεσσαλονίκη: Τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια...

Η γλώσσα των αριθμών είναι αποκαλυπτική και δείχνει το μέγεθος του προβλήματος που βιώνουν καθημερινά στους δρόμους της πόλης οι Θεσσαλονικείς.
- Στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιούνται καθημερινά 1.600.000 μετακινήσεις.
- Το 44% των μετακινήσεων γίνεται με ΙΧ.
- Το 27% των μετακινήσεων γίνεται με μέσο μαζικής μεταφοράς.
- Το 7% των μετακινήσεων γίνεται με ταξί.
- Το 6% των μετακινήσεων γίνεται με δίκυκλα.
- Το 12% των μετακινήσεων γίνεται πεζή.
- Ο δείκτης ιδιοκτησίας ΙΧ είναι 350 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους.
- Οι οδοί μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση αποτελούν το 60% - 65% του οδικού δικτύου.
- Στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιούνται καθημερινά 400.000 σταθμεύσεις.
- Το 70% των σταθμεύσεων στη Θεσσαλονίκη γίνεται παρά την οδό.
- Οι παράνομες σταθμεύσεις αποτελούν το 50% του συνολικού αριθμού σταθμεύσεων, δηλαδή είναι περίπου 200.000.
- Στη Θεσσαλονίκη 200 μέρες το χρόνο είναι αυξημένος ο αριθμός των αιωρούμενων σωματιδίων.
ΠΗΓΗ: εφημερίδα ΑΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυκλοφορεί ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ ο κουτσοφλέβαρος...

Κυκλοφορεί ο Χριστουγενιάτικος ΚΑΤΟΙΚΟΣ!

Κυκλοφορεί ηλεκτρονικά ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ Νοεμβρίου!