Καλαμπόκι, μοχθηρό και ξενοκίνητο


Είδα δύο μάρκες κονσέρβας καλαμπόκι στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Η μία κόστιζε 0,86 λεπτά και η άλλη 1,20 ευρώ. Στο ίδιο μέγεθος. Σκέφτηκα πως η πιο ακριβή θα είναι μάλλον ελληνική, άρα καλύτερο προϊόν. Κοίταξα και τις δύο. Προέλευση Ουγγαρία. Δεν υπήρχε ελληνικό καλαμπόκι. Θυμήθηκα πως η ΕΟΚ μας κατεύθυνε σε συγκεκριμένες καλλιέργειες, γι’ αυτό και πολλά προϊόντα που παράγαμε στον τόπο μας, τώρα τα εισάγουμε. Παλιότερα υπήρχε επιδότηση να θάβουμε τα ροδάκινα. Όπως υπήρχε επιδότηση με καταναγκασμό να καταστρέψουν τα ξύλινα αλιευτικά σκάφη τους οι Έλληνες ψαράδες. Και αν γνωρίζω καλά, στην Ελλάδα δημιουργήθηκε το πρώτο εργοστάσιο κατασκευής πολεμικών αεροπλάνων στον κόσμο, κάπου στα 1917. Και για κάποιους λόγους έπαψε να υπάρχει. Όπως στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου υπήρχε ελληνικό εργοστάσιο που συναρμολογούσε αυτοκίνητα της NISSAN και είχε βραβευτεί ως το ταχύτερο και ποιοτικότερο στον κόσμο. Και για κάποιους λόγους έπαψε να υπάρχει. 

Εκεί παραδίπλα κατασκευαζόταν και το ελληνικό αυτοκίνητο, το Πόνυ και σχεδιαζόταν η κατασκευή κι άλλων, αλλά για κάποιους λόγους εξαφανίστηκαν. Πλήρης, χρόνια (και σκόπιμη;) αποβιομηχάνιση. Κάποτε ο στρατός κατασκεύαζε δρόμους και σχολεία (άμα δεν πολεμάς καλό το βρίσκω) ενώ τώρα οι δρόμοι γίνονται με επιδότηση της ΕΟΚ, λεφτά φορολογούμενων, κοστίζουν 8 φορές περισσότερο και μετά πληρώνουμε και διόδια σε άσχετους που κατσικώθηκαν ελέω κράτους. Το ευρώ έγινε ενιαίο νόμισμα σε μια χώρα χωρίς παραγωγή προϊόντων (εκτός αν οι ξαπλώστρες θεωρούνται βαριά βιομηχανία) και της στέρησαν τη δυνατότητα με μια υποτίμηση να κουμαντάρει τα ασυμμάζευτα. Η ΕΟΚ θεωρούσε προκλητικό (για ποιόν;) να έχουμε την πιο φθηνή βενζίνη και ελέω των κυβερνητικών της εκπροσώπων στη χώρα μας, τώρα έχουμε την ακριβότερη. Τώρα λέει πρέπει να «εξορθολογίσουμε» τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος για να γίνει έως 60% ακριβότερο. Ποια ακριβώς είναι η «λογική» στην οποία πρέπει να προσαρμοστούμε κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να μας πει. Ότι οι χαμηλότεροι μισθοί της Ευρώπης, οι ελληνικοί, μειώθηκαν κατά 30% είναι κάτι που δεν απαιτεί «εξορθολογισμό» για την ΕΟΚ. Όπως και το γεγονός ότι όσοι βγαίνουν στη σύνταξη δεν μπορούν να επιβιώσουν. Αρκεί η βενζίνη και το ρεύμα να είναι σε εξορθολογισμένες τιμές.
Και οι ίδιοι αυτοί μας δανείσαν με όρους κατοχής κράτους. Και αποκλείουν λέει την αναδιαπραγμάτευση του χρέους. Κατηγορηματικά. Όταν ο πιο απλός πελάτης μιας τράπεζας μπορεί να αλλάξει τους όρους αποπληρωμής ενός δανείου, αρνούνται στη χώρα μας να κάνει κάτι τέτοιο, γιατί λένε «κινδυνεύει η παγκόσμια οικονομία». Κι αν σκεφτεί κανείς πως κρατούν στη ζωή τη χώρα μας, μόνο και μόνο για να πάρουν πίσω τα λεφτά τους, καταλαβαίνουμε τι και ποιος κινδυνεύει.
Η τανάλια της ΕΟΚ άρχισε να κλείνει στο λαιμό μας πολλά χρόνια πριν. Απλά τώρα δεν μπορούμε να πάρουμε ανάσα. Ήρθε ο καιρός να φεύγουμε;
(Τελικά πήρα το φθηνό καλαμπόκι)

Κ. Κρικέλης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυκλοφορεί ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ ο κουτσοφλέβαρος...

Κυκλοφορεί ο Χριστουγενιάτικος ΚΑΤΟΙΚΟΣ!

Κυκλοφορεί ηλεκτρονικά ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ Νοεμβρίου!