Ετοιμο σε 3 χρόνια το μετρό της Θεσσαλονίκης. Σε ένα χρόνο θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και για τον κλάδο που θα καταλήγει στη Σταυρούπολη.
Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο πρόκειται να «βγει στον αέρα» ο διεθνής διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, ενώ σε περίπου ένα χρόνο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες και για τον κλάδο που θα καταλήγει στη Σταυρούπολη. Η κύρια γραμμή του έργου, πάντως, προχωρά με γοργούς ρυθμούς κι ο στόχος που έχει τεθεί προβλέπει παράδοσή της προς χρήση σε περίπου τρία χρόνια. «Πρόκειται για το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη», τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, προσθέτοντας πως το συνολικό κόστος του Μετρό, με την επέκταση προς την Καλαμαριά, θα ανέλθει στο ποσό του 1,5 δισ. ευρώ.
Ειδικά για τον κλάδο προς την Καλαμαριά ο Γιώργος Σουφλιάς ανέφερε πως το μήκος του θα είναι 5 χλμ. και θα περιλαμβάνει 5 σταθμούς από το ύψος της νομαρχίας, την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και στη Μίκρα, στην οποία θα υπάρχει επίσης σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκινγκ 1.000 θέσεων.
«Το κόστος επέκτασης στην Καλαμαριά θα διαμορφωθεί σε περίπου 465 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότησή της είναι εξασφαλισμένη από πόρους του ΕΣΠΑ», είπε ο υπουργός και εκτίμησε ότι «αν δεν υπάρξουν ενστάσεις ή καθυστερήσεις, Ιούνιο του 2010 θα αρχίσει η κατασκευή».
Αφορμή για την παρουσία του κ. Σουφλιά στη Θεσσαλονίκη αποτέλεσε η έναρξη λειτουργίας και του «Γιωρίκα», του 2ου μετροπόντικα, ο οποίος θα σκάβει την παράλληλη σήραγγα με αυτή που ξεκίνησε ο «Κωστίκας» και η οποία έχει προχωρήσει σε μήκος 550 μ. και βρίσκεται κάτω από την πλατεία Βαρδαρίου. Καθημερινώς οι μετροπόντικες θα διανοίγουν σήραγγα περίπου 10 μ. «Σε πλήρη ανάπτυξη, σε περίπου τρία χρόνια από σήμερα, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι από τα πλέον σύγχρονα μετρό της Ευρώπης», είπε ο υπουργός. Μετά το πέρας ευρείας σύσκεψης ο κ. Σουφλιάς ανέφερε ότι θα συσταθεί την ερχόμενη εβδομάδα επιτροπή που θα μελετήσει έως το καλοκαίρι το θέμα της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ.
Σχόλια