Πήραν τα τέλη... ξέχασαν την απόσυρση...
Στο νομό Θεσσαλονίκης οι 10.000 και πλέον πολίτες που κατέθεσαν αιτήσεις εκτιμάται ότι θα πάρουν τα χρήματά τους από τις κατά τόπους ΔΟΥ στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου. Ενώ το κράτος έχει εισπράξει τεράστια ποσά από τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, έχει ωστόσο ξεχάσει το υποτιθέμενα ευεργετικό μέτρο της απόσυρσης, αφού οι δικαιούχοι που κατέθεσαν αίτηση δεν έχουν πάρει ακόμη ούτε ευρώ. Στο νομό Θεσσαλονίκης οι 10.000 και πλέον πολίτες που κατέθεσαν αιτήσεις εκτιμάται ότι θα πάρουν τα χρήματά τους από τις κατά τόπους ΔΟΥ στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου, με δεδομένο ότι οι υπηρεσίες της νομαρχίας θα διεκπεραιώσουν τις αιτήσεις. Οι υπηρεσίες της διεύθυνσης Συγκοινωνιών της νομαρχίας από τις αρχές Δεκεμβρίου εργάζονται νυχθημερόν για τη διεκπεραίωση των 10.000 και πλέον αιτήσεων. Λόγω του όγκου δουλειάς, μάλιστα, οι υπάλληλοι θα χτυπήσουν κανονικά την κάρτα τους και τα Σαββατοκύριακα. Αυτή τη στιγμή η διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο της ηλεκτρονικής καταχώρησης των 8.500 αιτήσεων που υποβλήθηκαν στις δύο διευθύνσεις Μεταφορών, στα δυτικά (6.000) και στα ανατολικά (2.500), ενώ εκκρεμεί η διεκπεραίωση άλλων 2.000 αντίστοιχων αιτήσεων. Στη συνέχεια, όπως εξήγησε ο εντεταλμένος νομαρχιακός σύμβουλος σε θέματα συγκοινωνιών Ιωάννης Παλαιστής, οι αιτήσεις θα σταλούν στα εντελλόμενα για τον απαιτούμενο δημοσιονομικό έλεγχο, ώστε η αρμόδια οικονομική υπηρεσία να τα αποστείλει στις κατά τόπους ΔΟΥ του νομού Θεσσαλονίκης. Ο κ. Παλαιστής ανέφερε ότι, με τους ρυθμούς που είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν οι υπάλληλοι των αρμοδίων υπηρεσιών, η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σύντομα και ότι οι δικαιούχοι θα μπορέσουν να πάρουν τα χρήματα από την απόσυρση περίπου στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου. Πριν από ένα μήνα στις δύο διευθύνσεις Συγκοινωνιών επικρατούσε στην κυριολεξία χάος, καθώς οι πολίτες που έκαναν χρήση του μέτρου της απόσυρσης και περίμεναν να εισπράξουν τα χρήματά τους αναγκάστηκαν να προσκομίσουν εκ νέου τα δικαιολογητικά για την υποβολή της αίτησής τους. “Είναι γεγονός ότι επικράτησε πανικός στην υπηρεσία και αυτό γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να μεταφέρει στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις τις πιστώσεις για τις πληρωμές. Εμείς σηκώσαμε τα χέρια ψηλά, αφού το προσωπικό είναι ελάχιστο για τόσο μεγάλο όγκο δουλειάς”, υπογράμμισε ο εντεταλμένος νομαρχιακός σύμβουλος. Θα δουλέψουν Σαββατοκύριακα Ο όγκος δουλειάς των υπαλλήλων των διευθύνσεων Συγκοινωνιών της νομαρχίας Θεσσαλονίκης είναι τόσο μεγάλος που, όπως είπε ο κ. Παλαιστής, συστάθηκαν ομάδες εργασίας που θα δουλεύουν και τα Σαββατοκύριακα. Το επόμενο διάστημα οι υπηρεσίες αναμένεται να παραλάβουν άλλες 2.000 αιτήσεις πολιτών, οι οποίοι κατέθεσαν μεν δικαιολογητικά, υποχρεούνται όμως να επανέλθουν, προσκομίζοντας εκ νέου τα δικαιολογητικά βάσει των αλλαγών στις οποίες προέβη η κυβέρνηση. “Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε χωρίς μεγάλες καθυστερήσεις τη διαδικασία των αιτήσεων, αλλά θεωρώ ότι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπήκαν σε μια άνευ λόγου ταλαιπωρία, καθώς, αν δεν είχε μεταφερθεί η αρμοδιότητα στις νομαρχίες, τώρα θα είχαν τελειώσει”, ανέφερε ο κ. Παλαιστής. Το πρόβλημα προέκυψε από την κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ), που ορίζει ότι οι νομαρχίες πρέπει να λάβουν δηλώσεις από τους ενδιαφερόμενους και απόφαση αρμόδιου οργάνου, προκειμένου να λάβουν το οικονομικό κίνητρο για την απόσυρση. Οι διοικήσεις σχεδόν όλων των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων αντέδρασαν έντονα, κάνοντας λόγο για νομικό κενό και θέτοντας θέμα αντισυνταγματικότητας, δεδομένου ότι η ΚΥΑ, όπως ανέφεραν, δεν διευκρινίζει ποιο είναι αυτό το αρμόδιο όργανο. Τι ίσχυε αρχικά Βάσει της αρχικής απόφασης του υπουργείου Οικονομικών, οι πολίτες κατέθεταν στις κατά τόπους νομαρχίες αίτηση για την καταβολή των οικονομικών κινήτρων απόσυρσης και αγοράς αυτοκινήτων. Τα πιστοποιητικά αυτά, τα οποία εξέδιδε η νομαρχία Θεσσαλονίκης, θα έπρεπε να κατατεθούν στις κατά τόπους εφορίες (ΔΟΥ), για να εισπράξουν στη συνέχεια τα χρήματα. Το αρμόδιο υπουργείο, ωστόσο, αποφάσισε να μεταβιβάσει αυτήν την αρμοδιότητα στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, αγνοώντας εν πολλοίς ότι οι υπηρεσίες τους δεν διαθέτουν επαρκές προσωπικό. Η διεύθυνση Συγκοινωνιών της ΝΑΘ προσέφυγε στις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών, αλλά και στην Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (ΕΝΑΕ), ζητώντας διευκρινίσεις, ωστόσο δεν έλαβε καμία ουσιαστική απάντηση. www.makthes.gr |
Σχόλια