ΕΝΤΑΞΕΙ. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν είναι Χριστόδουλος. Ο μακαριστός το είχε το κουσούρι της δημοσιότητας. Περισσότερο για συνδικαλιστής έφερνε και λιγότερο για προκαθήμενος της Εκκλησίας. Τίποτα δεν άφηνε να πέσει κάτω. Για όλους και για όλα είχε γνώμη και άποψη. Μετά τον Θεό, που υπηρετούσε, δεύτερη προτεραιότητα ήταν το μικρόφωνο. Τέλος πάντων. Ο νυν Αρχιεπίσκοπος είναι διαφορετικός. Μέχρι τώρα τουλάχιστον η παρουσία του στα κοινά ήταν παραπάνω από διακριτική. Δεν φύτρωσε ποτέ εκεί που δεν τον σπέρνανε. Ούτε πολιτική θέλησε να ασκήσει. Ασχολείται μόνο με τα του οίκου του. Και πολύ καλά κάνει. Μέχρι που ήρθε η καταραμένη η ώρα της Εφορίας. Αφού η κυβέρνηση ξεπάτωσε μισθωτούς και συνταξιούχους, έβαλε χέρι στα ιερά και στα όσια: στην εκκλησιαστική περιουσία με την επιβολή φόρου 20%. Και δεν αφορά αυτό το 20% όλες τις δραστηριότητες των ιερών πατέρων. Μιλάμε μόνο για τις εμπορικές πράξεις: Ενοίκια και λοιπά.
Μέχρι και μετοχές παίζουν κάποιοι από δαύτους. Στα παγκάρια, δηλαδή, η σακούλα εξακολουθεί να μην ελέγχεται. Με το που πήγε να βάλει λοιπόν το κράτος χέρι στον μπεζαχτά και να ζητήσει το μερτικό του, ο Αρχιεπίσκοπος έγινε Πολυζωγόπουλος: «Η φορολόγηση της Εκκλησίας είναι ανήθικη και αντισυνταγματική. Θα προσφύγουμε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια». Και τι κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια; Ας πάρουνε δικηγόρους τον Μαντούβαλο και τον Κεχαγιόγλου που είναι ηθικοί και έντιμοι και να πάνε να βρούνε το δίκιο τους.
Ανοιχτός είναι ο δρόμος και τα σκυλιά δεμένα. Δεν μας ενημερώσανε λένε. Ενημερώσανε δηλαδή κανέναν άλλον; Εστειλε προσωπικές επιστολές δηλαδή η κυβέρνηση σε καθέναν απ’ αυτούς, που τους έκοψε από τα επιδόματα και το δώρο του Πάσχα; Ή μήπως ρώτησε τους ταξιτζήδες που τους βάζει να κόβουνε αποδείξεις; Οι πολιτικοί πηγαίνουνε στον κόσμο και στους φορείς και συζητάνε μαζί τους πριν από τις εκλογές. Μετά τις εκλογές αποφασίζουν και διατάζουν. Μετά την απομάκρυνση εκ της κάλπης ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.
Κι αν τα βάλεις κάτω βέβαια λίγο είναι αυτό το 20%. Οταν σε άλλους η φορολογία φτάνει στο 40% κι ακόμα παραπάνω. Ασε που σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης που βρίσκεται η πατρίδα η κυβέρνηση θα μπορούσε να είχε προχωρήσει ακόμα και στη δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Εστω ενός μέρους της. Μαζί τους θα τα πάρουνε;
Όλοι στον ΛΑΟΣ είναι θρησκευόμενοι
ΚΙ όπως κάνουνε οι συνδικαλιστές και οι συντεχνίες, που τρέχουνε στα κανάλια και στους πολιτικούς αρχηγούς, έτσι και η Εκκλησία. Στα παράθυρα ο Ανθιμος. Συνάντηση με τον Καρατζαφέρη ο Αρχιεπίσκοπος. Κι ο Καρατζαφέρης βέβαια τη δουλειά του κάνει. Ψήφους μαζεύει. Και η Εκκλησία είναι μεγάλη δεξαμενή. Ειδικά στην επαρχία. Η Εκκλησία τι κέρδισε από τη συνάντηση με ό,τι χειρότερο υπάρχει στο πολιτικό σύστημα; Ο Καρατζαφέρης την Ορθοδοξία την έχει βάλει και στον τίτλο του κόμματός του. Ολοι στο κόμμα του ΛΑΟΣ είναι θρησκευόμενοι. Ειδικότερα τα στελέχη. Οπως αυτός ο Χρυσανθακόπουλος, που τον κάνανε μεταγραφή από το ΠΑΣΟΚ κι ο λαός της Πάτρας τον τίμησε με την ψήφο του και τον επανεξέλεξε βουλευτή. Οταν τον είχε τσακώσει ο Τριανταφυλλόπουλος να παίζει φρουτάκια, κάθε φορά που κατέβαζε το μοχλό έκανε και το σταυρό του.
Μπορούν να κάνουν αποχή από τα ιερά μυστήριαΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ πάντως θα έχει η συνέχεια. Αν δηλαδή η Εκκλησία θα αρκεστεί στις δικαστικές ενέργειες ή αν θα προχωρήσει και σε άλλες μορφές αγώνα. Αν δηλαδή θα καλέσουνε τους πιστούς σε λαοσυνάξεις όπως ο Χριστόδουλος. Να δω τον Γιώργο Ανατολάκη στην εξέδρα να φωνάζει με την ντουντούκα «παπά και διάκο μη σκύβεις το κεφάλι, ο μόνος δρόμος είναι αντίσταση και πάλη».
Πέρα από τις συγκεντρώσεις, υπάρχει και το αναφαίρετο και συνταγματικό κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας. Και δεν λέμε να σταματήσουνε οι ιερείς να λειτουργάνε. Να βάλουνε ταμπέλες έξω από τις εκκλησίες «κλειστόν λόγω απεργίας». Ποτέ δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε τέτοιες ενέργειες. Οι εκκλησίες δεν κλείνουνε. Ο οίκος του Θεού είναι πάντα ανοιχτός για όποιον θέλει να προσευχηθεί και να διεκδικήσει με την πίστη του και τη συμπεριφορά του μια θέση στον παράδεισο. Μπορούν, όμως, οι ιερείς να κάνουν αποχή σε ένδειξη διαμαρτυρίας από τα ιερά μυστήρια: Να μη βαφτίζουνε και να μην παντρεύουνε.
Για τις κηδείες, εντάξει. Θα υπάρχει προσωπικό ασφαλείας. Δεν θα τους αφήνουνε άψαλτους. Γάμοι και βαφτίσια, όμως, όχι. Κι όποιος απεργοσπάστης τολμήσει να ρίξει κανένα παιδάκι στην κολυμπήθρα στη ζούλα ή ν’ αλλάξει τίποτα στέφανα στα κρυφά, θα αποσχηματίζεται. Να δούμε λοιπόν πώς θα αντέξει η κυβέρνηση όλη αυτή την κοινωνική αναταραχή, που θα προκύψει. Να θέλει ο κόσμος να βαφτίσει τα παιδιά του και να μην μπορεί. Να θέλουν τα ζευγάρια να ενωθούν με τα ιερά δεσμά του γάμου και να είναι υποχρεωμένα να πάνε στη Βουλγαρία και στη Σερβία για να βρούνε παπά να τους παντρέψει.
Ορθόδοξοι είναι κι αυτοί. Μάνι μάνι, έτοιμη είναι να παντρευτεί, όπως έχει δηλώσει η Τζούλια (φωτό). Ετοιμο το έχει το νυφικό και το μονόπετρο, που της έχει χαρίσει ο γαμπρός, το φοράει. Τι θα κάνει λοιπόν το κορίτσι, αν σταματήσουνε οι παπάδες να παντρεύουνε; Θα μείνει αστεφάνωτο και εκτεθειμένο; Πώς και πώς περιμένει να χορέψει το χορό του Ησαΐα και ν’ ακούσει τον παπά να της ψέλνει «ιδού η παρθένος». Χαίρετε.
του Κώστα Καίσαρη
Σχόλια