Βέβηλος λόγος από βέβηλα χείλη
του Τάσου Παππά
ρισμένοι ρασοφόροι, συνήθως μεγαλόσχημοι, με τα λόγια και τα έργα τους προκαλούν όχι μόνον την κοινωνία, αλλά και τους συναδέλφους τους. Νιώθουν την ανάγκη να παρεμβαίνουν σε κάθε ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία και να διατυπώνουν τις απόψεις τους. Δικαίωμά τους. Δικαίωμα όμως και όλων των άλλων να ασκούν κριτική στις θέσεις τους.
Το επιχείρημα ότι πρέπει να σεβόμαστε το ράσο και να συμπεριφερόμαστε με τη δέουσα ευγένεια καταρρίπτεται όταν ο ίδιος ο ρασοφόρος προδίδει τον ρόλο του, προσβάλλει ανθρώπους, ξερνάει μίσος, υποδύεται τον ενάρετο ενώ είναι βουτηγμένος μέχρι τον λαιμό στην αμαρτία, διχάζει και χρησιμοποιεί φρασεολογία που παραπέμπει σε σκοτεινές εποχές.
Οταν δηλαδή κάποιος είναι θεομπαίχτης, του το λες κατάμουτρα. Του λες ότι εσύ δεν μπορείς να έχεις καμία σχέση με τη διδασκαλία του Ιησού γιατί ο ιδρυτής της θρησκείας σου δεν πίεζε να τον ακολουθήσουν, δεν εκβίαζε με την επουράνιο βασιλεία, δεν αντιμετώπιζε τους ανθρώπους με τον χυδαίο τρόπο που το κάνεις εσύ, δεν μίσησε τους διαφορετικούς, δεν καταράστηκε τους άθεους, συγχώρεσε ακόμη κι αυτούς που τον έβλαψαν, δεν ήταν βίαιος -η μοναδική φορά που άσκησε βία ήταν εναντίον κάποιων ομοίων σου που είχαν κάνει, όπως κι εσύ, τον οίκο του άντρο εμπορίου.
Λες στον θεομπαίχτη ότι δεν θα σε ήθελε δίπλα του ο Ιησούς, γιατί όσες μετάνοιες κι αν κάνεις, όσες συγγνώμες κι αν ζητήσεις, δεν πρόκειται να σε πιστέψει. Είσαι άθεος, είσαι βλάσφημος. Αν πίστευες ότι υπάρχει Θεός, θα φοβόσουν την τιμωρία του για όσα ανοσιουργήματα έχεις διαπράξει στον ανίερο βίο σου.
Ο μητροπολίτης Αμβρόσιος βρήκε την αιτία για τις συμφορές που πλήττουν την Ελλάδα. Είναι οι άθεοι που μας κυβερνούν. Δεν παντρεύονται, δεν βαφτίζουν τα παιδιά τους, κατάργησαν τον θρησκευτικό όρκο και πολεμούν με όλα τα μέσα την Ορθοδοξία. Γι’ αυτούς τους λόγους «ο Πανοικτίρμων Θεός εκδηλώνει την οργή του με διάφορα φυσικά φαινόμενα». Ομως, άθλιε θεομπαίχτη, τι σόι Πανοικτίρμων είναι ο Θεός σου που, αντί να τιμωρήσει τον «δράστη», τιμωρεί άσχετους ανθρώπους; Τι είδους Πανοικτίρμων Θεός είναι αυτός που αφαιρεί τις ζωές μικρών παιδιών που, όπως διδάσκει η θρησκεία σου, δεν έχουν προλάβει να αμαρτήσουν ούτε με το μυαλό τους;
Σ’
αυτές τις εξωφρενικές δηλώσεις απάντησε σε πρώτο χρόνο η Αρχιεπισκοπή
με μια δειλή ανακοίνωση του εκπροσώπου Τύπου: «Είναι προσωπικές
απόψεις». Μία μέρα μετά ήρθε ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας να
μας πει ότι «και οι προσωπικές απόψεις έχουν όρια». Μα, σεβασμιότατε, ο
αδελφός σας τα έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια και επειδή τον αφήσατε
να βρομίζει το σύμπαν συνέχισε ανενόχλητος το «θεάρεστο» έργο του. Τον
φοβάστε; Ξέρει πράγματα που μπορεί να εκθέσουν την Ιεραρχία;
Συμπεριφέρεται σαν να μη σας υπολογίζει.
Τη ζημιά που κάνει στη θρησκεία η παρουσία του Αμβρόσιου την ψυχανεμίστηκε ο Ανθιμος Αλεξανδρουπόλεως και έσπευσε να τον επαναφέρει στην τάξη: «Επινοήσατε να επιδείξετε μια καρικατούρα Εκκλησίας που δεν έχει καμιά σχέση με τον Χριστό». Ναι, αλλά και εσείς αποκαλείτε τον λαθρέμπορο της πίστης σας «άγιο και σεβασμιότατο» και του επιτρέπετε (ως διοίκηση της Εκκλησίας) να επικοινωνεί με τους πιστούς της περιφέρειάς του και να τους δηλητηριάζει με τις χολερικές απόψεις του. Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι της Εκκλησίας, δυστυχώς χαμηλόβαθμοι, που τόλμησαν να πουν το αυτονόητο στον θεομπαίχτη: «Σκάσε επιτέλους». Οι υψηλόβαθμοι θα μας πουν κάτι;
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
ρισμένοι ρασοφόροι, συνήθως μεγαλόσχημοι, με τα λόγια και τα έργα τους προκαλούν όχι μόνον την κοινωνία, αλλά και τους συναδέλφους τους. Νιώθουν την ανάγκη να παρεμβαίνουν σε κάθε ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία και να διατυπώνουν τις απόψεις τους. Δικαίωμά τους. Δικαίωμα όμως και όλων των άλλων να ασκούν κριτική στις θέσεις τους.
Το επιχείρημα ότι πρέπει να σεβόμαστε το ράσο και να συμπεριφερόμαστε με τη δέουσα ευγένεια καταρρίπτεται όταν ο ίδιος ο ρασοφόρος προδίδει τον ρόλο του, προσβάλλει ανθρώπους, ξερνάει μίσος, υποδύεται τον ενάρετο ενώ είναι βουτηγμένος μέχρι τον λαιμό στην αμαρτία, διχάζει και χρησιμοποιεί φρασεολογία που παραπέμπει σε σκοτεινές εποχές.
Οταν δηλαδή κάποιος είναι θεομπαίχτης, του το λες κατάμουτρα. Του λες ότι εσύ δεν μπορείς να έχεις καμία σχέση με τη διδασκαλία του Ιησού γιατί ο ιδρυτής της θρησκείας σου δεν πίεζε να τον ακολουθήσουν, δεν εκβίαζε με την επουράνιο βασιλεία, δεν αντιμετώπιζε τους ανθρώπους με τον χυδαίο τρόπο που το κάνεις εσύ, δεν μίσησε τους διαφορετικούς, δεν καταράστηκε τους άθεους, συγχώρεσε ακόμη κι αυτούς που τον έβλαψαν, δεν ήταν βίαιος -η μοναδική φορά που άσκησε βία ήταν εναντίον κάποιων ομοίων σου που είχαν κάνει, όπως κι εσύ, τον οίκο του άντρο εμπορίου.
Λες στον θεομπαίχτη ότι δεν θα σε ήθελε δίπλα του ο Ιησούς, γιατί όσες μετάνοιες κι αν κάνεις, όσες συγγνώμες κι αν ζητήσεις, δεν πρόκειται να σε πιστέψει. Είσαι άθεος, είσαι βλάσφημος. Αν πίστευες ότι υπάρχει Θεός, θα φοβόσουν την τιμωρία του για όσα ανοσιουργήματα έχεις διαπράξει στον ανίερο βίο σου.
Ο μητροπολίτης Αμβρόσιος βρήκε την αιτία για τις συμφορές που πλήττουν την Ελλάδα. Είναι οι άθεοι που μας κυβερνούν. Δεν παντρεύονται, δεν βαφτίζουν τα παιδιά τους, κατάργησαν τον θρησκευτικό όρκο και πολεμούν με όλα τα μέσα την Ορθοδοξία. Γι’ αυτούς τους λόγους «ο Πανοικτίρμων Θεός εκδηλώνει την οργή του με διάφορα φυσικά φαινόμενα». Ομως, άθλιε θεομπαίχτη, τι σόι Πανοικτίρμων είναι ο Θεός σου που, αντί να τιμωρήσει τον «δράστη», τιμωρεί άσχετους ανθρώπους; Τι είδους Πανοικτίρμων Θεός είναι αυτός που αφαιρεί τις ζωές μικρών παιδιών που, όπως διδάσκει η θρησκεία σου, δεν έχουν προλάβει να αμαρτήσουν ούτε με το μυαλό τους;
Τη ζημιά που κάνει στη θρησκεία η παρουσία του Αμβρόσιου την ψυχανεμίστηκε ο Ανθιμος Αλεξανδρουπόλεως και έσπευσε να τον επαναφέρει στην τάξη: «Επινοήσατε να επιδείξετε μια καρικατούρα Εκκλησίας που δεν έχει καμιά σχέση με τον Χριστό». Ναι, αλλά και εσείς αποκαλείτε τον λαθρέμπορο της πίστης σας «άγιο και σεβασμιότατο» και του επιτρέπετε (ως διοίκηση της Εκκλησίας) να επικοινωνεί με τους πιστούς της περιφέρειάς του και να τους δηλητηριάζει με τις χολερικές απόψεις του. Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι της Εκκλησίας, δυστυχώς χαμηλόβαθμοι, που τόλμησαν να πουν το αυτονόητο στον θεομπαίχτη: «Σκάσε επιτέλους». Οι υψηλόβαθμοι θα μας πουν κάτι;
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Σχόλια